1. Възможно най-кратко име на домейн
Домейнът трябва да е кратък, за да може лесно да бъде запомнян и изписван. Към момента, при най-популярните разширения (.com, .net, .eu и .bg) практически не се намират кратки имена – например съставени от два или три символа. Въпреки това, с пускането на новите домейн разширения все още е възможно да запазите вашето уникално кратко име. Колкото по-кратко име изберете, толкова по-лесно вашите потребители ще ви откриват в глобалната мрежа. С това правило обаче също не трябва да се злоупотребява, тъй като регистрирането на кратки, но безсмислени комбинации от букви едва ли би допринесло за популярността на вашият сайт.

2. Да се запомня лесно и да не предизвиква объркване при изписването
В България, поне за сега, трябва да се съобразяваме с факта, че най-разпространените имена на домейни се изписват на латиница. Много от буквите в българската азбука, като “й”, “ц”, “ч”, “ш”, “щ”, “ъ” и други, могат да се изпишат по няколко начина с латински букви. Например: ако продавате шишета, логичният избор би бил домейнът да е “шише.бг”. Обаче изписването му на латиница би станало “shishe.bg”, “6i6e.bg” или друга комбинация. Въпреки че биха се запомнили лесно, различните възможности за изписване намаляват шанса потребителите да открият точно вашия сайт.

3. Името на домейн да дава представа за съдържанието на сайта и да бъде лице на вашия бизнес в интернет
Това е важно условие за улесняване на потребителите да открият сайта ви при търсене. Също и търсещите машини, като Google, Bing и др., да ви индексират и класират на по-добра позиция. В днешно време неразделна част от представянето на бизнеса е информацията в интернет. Визията на бизнеса в интернет пространството се представя първоначално чрез домейна. Той дава ценна информация за търсачките и е хубаво да се съобрази и от гледна точка на SEO оптимизацията (Search Engine Optimization – оптимизация за търсещи машини).

4. Разширението на домейна – .com, .net, .bg, .guru, .clothing, .holdings, .org или друго
Безспорно най-популярното разширение в интернет към момента е .com. Това означава, че ако вие продавате маратонки и сайтът ви се казва maratonki.com, а този на вашия конкурент – maratonki.net, вероятността потребителите да изпишат първо вашия домейн е по-голяма. В случай, че създавате комерсиален сайт обаче, най-добре е да запазите името в няколко разширения, с всички по-популярни като .com, .net, .bg, .info, .eu и други. Цената на един домейн си заслужава, като се има предвид, че потребителите ще отварят само вашия сайт, каквото и разширение да изпишат. Някои национални разширения, биха могли да се обвържат смислово с името на вашия сайт и по този начин да получите оригинално и запомнящо се звучене на български език – например: kupi.me (.me е домейнът на Черна гора). Други национални разширения, като .tv или .tm, пък правят асоциация с международно известни абревиатури и също се запомнят лесно. Още по-близки до значението на вашия бизнес, откриващи огромни възможности, са и по-новите разширения като например: only4.singles, moto.bike, php.guru, leather.clothing и други.

5. Включете домейна в маркетинговата ви стратегия
В случай, че сайтът ви е бизнес ориентиран (например електронен магазин, онлайн медия, портал или представителен сайт на фирмата ви), най-добре изборът на домейн да бъде част от цялостната ви маркетингова стратегия. Включете домейн името или домейн имената, вземайки предвид какви имена на продукти ще налагате и с какво точно искате да асоциират фирмата ви вашите потребители.

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
  • Pinterest
Share
Tagged in